Verrattomat vehnäleseet

Kaikki kuidut ovat tärkeitä huolimatta siitä, mistä ruoka-aineista niitä saadaan. Niillä kaikilla on erilaisia tehtäviä elimistössä.

Vehnälese on yksi runsaskuituisimmista ruoka-aineista.

viljasäkkejä

Saatko sitä riittävästi?

Monet meistä saavat liian vähän kuitua. Suositusten mukaan aikuisten tulisi syödä noin 25 g* kuitua päivässä. Onneksi voit nauttia kuitua monella helpolla ja maistuvalla tavalla. (*ravitsemussuositukset (EU))

leipä ja omena

Vaihda

Näin helposti lisäät kuituja ruokaasi

  1. Vaihda valkoinen leipä kuitupitoiseen leipään ja täysjyväviljavalmisteisiin.
  2. Valitse tummaa täysjyväriisiä tai -pastaa valkoisen sijasta.
  3. Vaihda tavalliset murot esimerkiksi
    Kellogg's® All-Bran® -tuotteisiin, sillä ne sisältävät paljon kuituja.

Onneksi mausta ei kuitenkaan tarvitse tinkiä. Kokeile uusia Kellogg's® All-Bran®-tuotteita

aamiaismurot

Nauti vaihtelusta

Kun valitset runsaasti erilaisia hiutaleita, hedelmiä, kasviksia, marjoja, palkokasveja, pähkinöitä ja viljaa, saat sekä liukenevaa että liukenematonta kuitua.

Lue pakkausmerkintöjä

Etsi elintarvikkeita, jotka sisältävät vähintään 6 % kuitua.

10g vehnälesekuitua päivässä auttaa nopeuttamaan suoliston toimintaa. Yhdessä annoksessa All-Bran-muroja on vähintään 3,6g vehnälesekuitua. Ota All-Bran-murot
osaksi monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota ja terveellisiä elämäntapoja. Huomioi että, mikäli syöt jo nykyisin paljon kuitua, voi vaikutus vaihdella.
Syödessäsi kuitupitoista ruokaa, on tärkeää myös juoda paljon vettä.