Monet saavat liian vähän kuitua. Suositusten mukaan aikuisten tulisi syödä noin 25 g* kuitua päivässä.

*ravitsemus suositukset (EU)

Kuitutyypit

Kuidut voidaan jakaa liukeneviin ja liukenemattomiin.

Vehnäleseet sisältävät liukenemattomia kuituja

Tämäntyyppiset kuidut eivät pilkkoudu kuten muut ravintoaineet. Ne ovat silti erittäin tärkeitä kulkiessaan ruoansulatuskanavan läpi*.

*10 grammaa vehnälesekuitua päivässä auttaa edistämään ruuansulatusta. Yhdessä annoksessa All-Bran-muroja on vähintään 3,2 grammaa kuitua.
Ota All-Bran-murot osaksi monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota ja terveellisiä elämäntapoja.

Liukenemattoman kuidun lähteitä: esimerkiksi vehnäleseet, täysjyväjauhot, tietyt kasvikset ja pähkinät.

10g vehnälesekuitua päivässä auttaa nopeuttamaan suoliston toimintaa. Yhdessä annoksessa All-Bran-muroja on vähintään 3,6g vehnälesekuitua. Ota All-Bran-murot
osaksi monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota ja terveellisiä elämäntapoja. Huomioi että, mikäli syöt jo nykyisin paljon kuitua, voi vaikutus vaihdella.
Syödessäsi kuitupitoista ruokaa, on tärkeää myös juoda paljon vettä.